Jahtibloggaus

Maanantai 21.11.2016 - Sirkku Sihteeri

Passissa_jyrkanteen_reunalla.JPGHARRIN JA SIRKUN NIZZAN PÄIVÄKIRJA

21.10.2016 perjantai

Matkapäivä Nizzaan. Perillä tutustuttiin kaupunkiin. Illalla ajettiin Ollin (Olivierin) kesäasunnolle Sallagriffoniin.

22.10.2016 lauantai

Aamulla aikainen herätys, ajettiin kokoontumispaikan kautta metsästysmajalle ja siitä jalkauduttiin maastoon passipaikoille. Päivä oli aurinkoinen ja sään lisäksi meitä suosi paikallinen metsän Tapio, koirien ajosta saaliiksi saatiin yhteensä viisi possua. Harri ampui pikkupossun ja Sirkku toisen vähän isomman. Metsästyksen päätteeksi nautittiin majalla pöydän antimista. Puheensorina oli melkoinen, kun kerrattiin päivän tapahtumia. Syöminen jatkui illallisen merkeissä Ollin kesäasunnolla. Jose oli laittanut maistuvan kaurispaistin.

23.10.2016 sunnuntai

Edellisaamun tavoin kokoonnuttiin ja sitten lähdettiin majalta vuoristoon. Sää oli sateinen, mutta lämmin. Koirat ajoivat hyvin, kellot niiden kaulassa kilisivät aivan lähellä, mutta possuja ei tullut ammuttaviksi. Muutama näköhavainto oli.

24.10.2016 maanantai

Lähtö kaurisjahtiin. Ajettiin kiemuraisia teitä pitkin vuoristoon valtion maille. Auto jätettiin parkkiin ja lähdettiin kipuamaan vuoren laelle kytikseen. Yksi näköhavainto kauriista saatiin, mutta ei saalista. Kauniit ja lumoavat maisemat kyllä korvasivat vaivan.

25.10.2016 tiistai

Välipäivä metsästyksestä. Ajettiin Nizzaan ja käytiin tutustumassa vanhan linnan alueeseen. Ostettiin tuliaiset täältä. Käytiin sitten paikallisissa isoissa kaupoissa ja jotain sieltäkin jäi mukaan. Palattiin kesäasunnolle paikallistenkin mukaan kamalaa reittiä. Tiessä oli hirmuisia mutkia ja rotkoja. Hui!

26.10.2016 keskiviikko

Jälleen villisikajahtiin. Tällä kertaa naapuriseuran vieraaksi. Kivuttiin korkealle vuoristoon. Saaliiksi saatiin yhteensä kaksi possua, kumpaisenkin ampui paikallinen metsästäjä. Sirkun passiin tuli kymmenen metrin päähän metsäkauris, mutta se loikki kiireen vilkkaa takaisin metsään, kun huomasi ihmisen polulla. Metsästyksen jälkeen majalla syötiin nyt Josen laittamaa villisikapaistia. Kylläpä oli hyvää!

27.10.2016 torstai

Matkapäivä kotosuomeen. Ajettiin Nizzaan Ollin kotiin. Olli ja hänen vaimonsa ajoivat meidät lentokentälle. Matkalaukkuihin saatiin kotiin tuomisina villisian kinkut. Joulua odotellessa siis…

Suuri Kiitos isännille ja nähdään Suomessa hirvijahdin merkeissä.

Un Grand Merci pour nos hôtes! On se reverra à la chasse à élan en Finlande. : )

TUTUSTU RETKEN KUVASAALIISEEN KUVASIVUILLA "Vieraina meillä ja muualla"